Moscow
Tokyo
Sofia
London
New York
 

Дизайнът говори

Потребителите може никога да не научат кой всъщност е създал представата им за продукта

Татяна Явашева, 09 Октомври 2017 07:20 Увеличи текста Намали текста

Всичко около нас е дизайн. Дизайнът продава и графичният дизайн е световна индустрия… Но как най-разбираемо да представим онова, което зад кадър правят всички тези професионалисти, ангажирани с „най-тънката” част на продукта, дето ни шепне „Вземи ме”. Един казва: „Правя нещата приятни и лесни за ползване”. Друг обяснява: Създавам образи”. Опаковката е първият контакт с продукта, тя продава, а очите купуват. И уж има някакви правила, но всеки дизайнер сам създава своите правила и своя стил.

Комуникация

Динамиката на развитие на технологиите променя с почти същата бързина и вкусовете. Затова подходът може да е такъв – дизайнерът постоянно да поставя под въпрос собствените си предположения за това как трябва да се създаде определен продукт. Графичният дизайн е и комуникация – първо между дизайнера и възложителя, а после между продукта и потребителя. Ето защо подходът може и да е друг: Хората винаги мислят и действат, водени от емоции, настроения и убеждения, затова дизайнерът е добре да разбере техните нужди и чувства и да направи взаимодействието им с даден продукт приятно и запомнящо се.  Мисленето се променя, а с него и формите, чрез които го изразяваме. Това поставя нови художествени задачи на дизайнера.



Повече четете в бр. 78 стр. 68 на сп. "Икономика"
Принтирай